Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

Πρέπει να πάω γυμναστήριο προκειμένου να χτίσω ένα δυνατό, μυώδες σώμα..?


Λαμβάνω e-mails καθημερινά από πολλούς ασκούμενους σε όλο τον κόσμο, και μια από τις πιο κοινές ερωτήσεις που με ρωτούν είναι... 
"Πρέπει να πάω γυμναστήριο προκειμένου να χτίσω ένα δυνατό, μυώδες σώμα ή μπορεί να γίνει και με προπόνηση στο σπίτι;" 
Η απάντηση, φίλοι μου, είναι ΟΧΙ.  Με το σωστό εξοπλισμό και τα σωστά προγράμματα μπορείτε να ακολουθήσετε ένα εξίσου αποτελεσματικό bodybuilding πρόγραμμα από την άνεση του σπιτιού σας χωρίς να πρέπει απαραίτητα να πάτε γυμναστήριο
Στην πραγματικότητα, στα πρώτα 2 έτη μου στον χώρο της άσκησης γυμναζόμουν  με το βασικό εξοπλισμό στο υπόγειό μου, και είδα απίστευτα αποτελέσματα. 
Ίσως δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά μια συνδρομή σε γυμναστήριο. 
Ίσως έχετε έναν πολυάσχολο τρόπο ζωής και θα προτιμούσατε να κερδίσετε χρόνο με το να γυμνάζεστε στο σπίτι. 
Ίσως απλά, αισθάνεστε άσχημα ή άβολα και δεν θέλετε να γυμνασθείτε  σε περιβάλλον κανονικού γυμναστήριου. 
Οποιοσδήποτε και αν είναι ο λόγος σας, μην ανησυχήστε! 
Αν και  αυτήν την περίοδο γυμνάζομαι σε κανονικό γυμναστήριο θα πρέπει να σα πω ότι η περίοδος που γυμναζόμουν στο σπίτι ήταν φανταστική. 
Δεν έπρεπε να ανησυχήσω για το χρόνο της διαδρομής από και προς το γυμναστήριο. Θα μπορούσα απλά να γλιστρήσω κάτω στο γκαράζ όποτε ήθελα και ο όλος εξοπλισμός μου περίμενε εκεί έτοιμος να τον χρησιμοποιήσω.
Μπορούσα να ακούσω οτιδήποτε μουσική ήθελα, όσο δυνατά ήθελα χωρίς να πρέπει να ανησυχήσω για τίποτε. 
Μπορούσα  να φωνάξω όσο θέλω χωρίς να ενοχλώ άλλους ασκούμενους και να γυμνάζομαι γυμνός από την μέση και πάνω χωρίς να πρέπει να δώσω λογαριασμό σε κανένα.
Όταν το πρόγραμμα τελείωνε, μπορούσα να ξαπλώνω στο πάτωμα, ξέροντας ότι μπορώ να χαλαρώσω χωρίς να  πρέπει να «συρθώ» μέχρι  το αυτοκίνητό μου και να ξοδέψω το χρόνο χαλάρωσης μου οδηγώντας στην κίνηση για να γυρίσω σπίτι. 
Ήταν φοβερά. 
Το μόνο πραγματικό μειονέκτημα είναι ότι η επιλογή των ασκήσεως σας θα μειωθεί επειδή δεν θα έχετε πρόσβαση σε ορισμένα μηχανήματα.
Θα Μπορούσατε να αγοράσετε ορισμένα μηχανήματα εάν διαθέτετε, αλλά για την πλειοψηφία των ανθρώπων αυτό απλά δεν θα είναι δυνατό. 
Τα καλά νέα είναι ότι η χρήση μηχανημάτων ακόμα και στο  bodybuilding δεν είναι απαραίτητη.
Η σωστή και σοβαρή προπόνηση δεν απαιτεί τη χρήση οποιουδήποτε φανταχτερού εξοπλισμού, και όλες οι ασκήσεις που κάνετε στα μηχανήματα μπορούν να αντικατασταθούν το ίδιο αποτελεσματικά με ελεύθερα βάρη. 
Εδώ είναι ο βασικός εξοπλισμός που πρέπει να έχετε για να γυμνασθείτε σπίτι:
 
1. Μια μπάρα με δίσκους από ελεύθερα βάρη. Σιγουρευτείτε ότι θα αγοράσετε αρκετό βάρος έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε πρόοδο από εβδομάδα σε εβδομάδα.
2.  Αλτήρες στους οποίους μπορείτε να προσθέσετε και να αφαιρέσετε βάρος. Μπορείτε μάλιστα να αγοράσετε την μπάρα, τους αλτήρες και τους δίσκους σαν σετ και αυτό θα σας έρθει πιο οικονομικά.
3. Έναν πάγκο που να μπορείτε να ρυθμίσετε την κλίση του.
4.  Ένα μονόζυγο  – αυτό μπορεί συνήθως να αγοραστεί για 15-20 ευρω και μπορεί να τοποθετηθεί στο πλαίσιο της πόρτας.
5. Ορθοστάτες για να κάνετε βαθιά καθίσματα με μπάρα. Οι ορθοστάτες βαρέως τύπου είναι ίσος το πιο ογκώδες κομμάτι του εξοπλισμού που πρέπει να πάρετε. Τα βαθιά καθίσματα είναι από τις σπουδαιότερες ασκήσεις για τα πόδια και θα πρέπει να τις συμπεριλάβετε στο πρόγραμμα σας.
Εάν δεν μπορείτε να πάρετε ορθοστάτες θα πρέπει να φανείτε δημιουργικοί. Θα πρέπει να βρείτε μια διάταξη που θα σας επιτρέψει να ακουμπήσετε και να πάρετε την μπάρα με ασφάλεια και να είναι αρκετά δυνατή για να την συγκρατήσει σε περίπτωση που χρειαστεί να την ρίξετε (στους ορθοστάτες ή το πάτωμα) εάν η δύναμή σας δεν είναι αρκετή να την κρατήσει κατά την διάρκεια εκτέλεσης της άσκησης. 
Μην δοκιμάσετε να κάνετε βαθιά καθίσματα σε περίπτωση που ο εξοπλισμός σας δεν έχει τις προδιαγραφές ασφάλειας. Υπάρχουν ορθοστάτες σε μορφή πλαισίου (squat racks) που διαθέτουν και μονόζυγο στο πάνω μέρος οπότε με μια αγορά λύνετε 2 προβλήματα. 
Αυτά είναι τα 5 κομμάτια του βασικού εξοπλισμού που απαιτούνται για να οργανώσετε ένα γυμναστήριο σπίτι σας. Εφ' όσον έχετε αυτά τα βασικά εργαλεία στο οπλοστάσιό σας μπορείτε να εκτελέσετε ένα εξίσου αποτελεσματικό πρόγραμμα σαν αν πηγαίνατε γυμναστήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου