Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

Κούραση: Αιτίες και αντιμετώπιση


Συχνά διερωτόμαστε γιατί είμαστε τόσο κουρασμένοι. Η κούραση μπορεί να έχει πολλές αιτίες. Τρέχουμε με αδιάκοπο ρυθμό από τη μια δραστηριότητα στην άλλη, το στρες μας συνοδεύει παντού, δεν προσέχουμε το φαγητό που τρωμε και αγνοούμε τις συμβουλές για ένα υγιεινό τρόπο ζωής.
Το αποτέλεσμα είναι ότι πριν ακόμη τελειώσει η πρωινή μας εργασία, νιώθουμε εξαντλημένοι και το απόγευμα νιώθουμε τόσο βαριά που μόνο ο ύπνος μπορεί να λύσει το πρόβλημα.
Σίγουρα αυτά τα πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στο ξέφρενο ρυθμό της εποχής μας. Όμως οι αιτίες της κούρασης είναι διαφορετικές. Για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα πρέπει να κατανοήσουμε τις πραγματικές αιτίες που μας δημιουργούν στο καθένα ξεχωριστά την κούραση.
Οι αιτίες της κούρασης μπορούν να διαχωριστούν σε δύο βασικές κατηγορίες: Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τις αιτίες που έχουν σχέση με τον τρόπο ζωής μας. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει τις ασθένειες που προκαλούν κούραση.

Ας δούμε αρχικά τους λόγους που προκαλούν την κούραση και που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής: 
Η στέρηση ύπνου
Είναι μια από τις βασικότερες αιτίες κούρασης. Μπορείτε να έχετε στέρηση ύπνου είτε γιατί πάτε στο κρεβάτι αργά είτε διότι δεν κοιμάστε καλά. Όσο μεγαλώνετε στην ηλικία τόσο πιο δύσκολο είναι να έχετε ένα ύπνο χωρίς διακοπές. Η ποιότητα του ύπνου μειώνεται με την αύξηση της ηλικίας.
Οι ανησυχίες, οι σκοτούρες οι φοβίες, το άγχος και τα προβλήματα υγείας, επηρεάζουν και αυτά.
Η διατροφή
Η κακή διατροφή στερεί τον οργανισμό από πολύτιμες φυτοχημικές ουσίες, βιταμίνες υδατάνθρακες και μπορεί να τον επιβαρύνει με περιττά κιλά. Εάν ο οργανισμός δεν παίρνει όλα όσα χρειάζεται, θρεπτικές ουσίες, ενέργεια και υγρά, τότε δεν αποδίδει και κουράζεται. 
Η αδράνεια
Όπως εάν είστε υπερβολικά δραστήριοι μπορείτε να κινδυνεύετε από κούραση, το ίδιο μπορεί να συμβεί εάν είστε αδρανείς, χωρίς δραστηριότητες και στόχους. Η πλήξη είναι αιτία κούρασης όπως επίσης και η απουσία σωματικής άσκησης.
Εάν δεν ασκείστε τακτικά, τότε το σώμα σας δεν θα βρίσκεται σε καλή φόρμα και αυτό θα σας κάνει να νιώθετε άβολα και κουρασμένοι.
Το στρες και οι ανησυχίες
Οι σκοτούρες, οι φοβίες, οι ανησυχίες, το άγχος, το στρες αναπόφευκτα καταναλώνουν ενέργεια. Εάν δεν βρείτε τρόπο να ξεφύγετε και να χαλαρώσετε, το παρατεταμένο στρες θα σας εξαντλήσει και θα σας κουράζει συνεχώς. 
Τα φάρμακα
Προσέξετε τα φάρμακα που είστε υποχρεωμένοι να παίρνετε. Αρκετά από αυτά προκαλούν κούραση. Αντιισταμινικά που χρησιμοποιούνται εναντίον της αλλεργίας, αγχολυτικά, φάρμακα για την καρδία και την πίεση όπως οι β αναστολείς είναι αιτία κούρασης. Ρωτήστε το γιατρό σας εάν τα φάρμακά σας, προκαλούν κούραση.

Μερικά μέτρα που αφορούν στον τρόπο ζωής σας, μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την κούραση που σας ταλαιπωρεί:
  • Χαλαρώστε και διώχνετε το στρες κάθε φορά που μπορείτε
  • Μάθετε να λετε όχι για να μην φορτώνετε υπερβολικά το πρόγραμμα σας με αποτέλεσμα ο χρόνος να μην αρκεί για αυτά που θέλετε να κάνετε οδηγώντας σας έτσι σε άγχος, ανησυχίες, επιπλέον σκοτούρες και κούραση
  • Προσέξτε τη διαtροφή σας. Να διαλέγετε και να τρωτε καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Περιορίστε τις τροφές πλούσιες σε λίπη και ζάχαρο. Μην τρωτε μεγάλα γεύματα διότι προκαλούν κούραση και σας κάνουν αργοκίνητους
  • Ασκείστε το σώμα σας. Επιδιώκετε τουλάχιστο 30 λεπτά κάποιας μορφής άσκησης, όπως περπάτημα, εργασία στον κήπο ή κάποιο σπορ καθημερινά. Εάν το κάνετε αυτό θα δείτε ότι διαχρονικά το επίπεδο ενέργειας και ζωτικότητας σας θα βρεθεί σε ψηλά επίπεδα
  • Μάθετε να παίρνετε χρόνο για τον εαυτό σας, και να κάνετε διακοπές. Όταν το σώμα σας, σας ζητά ξεκούραση, πάρτε χρόνο και δώστε του την ευκαιρία να ανακάμψει και να αναζωογονηθεί. Οι υποχρεώσεις σας δεν πρόκειται να εξαντληθούν ενώ εσείς εάν δεν επιδιορθώσετε τις βλάβες του οργανισμού σας, θα παραμένετε συνεχώς κουρασμένοι
  • Δώστε στον οργανισμό σας τον ύπνο που χρειάζεται. Μην βλέπετε τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο σας. Αποφεύγετε να τρωτε κατά τις δύο ώρες προτού πατε στο κρεβάτι. Ο απογευματινός ύπνος βοηθά αλλά δεν πρέπει να ξεπερνά τα 45 λεπτά με μία ώρα, διαφορετικά δεν θα μπορείτε να κοιμηθείτε το βράδυ. Το υπνοδωμάτιο σας πρέπει να είναι σκοτεινό όταν κοιμάστε, ήσυχο και να μην έχει ζέστη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου