Παρασκευή, 28 Μαΐου 2010

15 ΛΕΠΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ

Μήπως προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου ότι όση περισσότερη ώρα ξοδεύεις στο γυμναστήριο τόσο γρηγορότερα θα έχεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα;
Μια ερώτηση θέλω να σου κάνω. Μήπως περνάς τη μισή σου μέρα στο γυμναστήριο σηκώνοντας βάρη;

Η Μεγάλη Παρεξήγηση

Μια από τις πιο μεγάλες παρεξηγήσεις στην ιστορία του αγαπημένου αθλήματός μας, είναι η πεποίθηση ότι απαιτούνται πολλές ώρες στο γυμναστήριο προκειμένου να αποκτήσουμε ένα καλοσχηματισμένο σώμα. Έχω καλά νέα. Τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι μόνο το 20% ενός καλού σώματος δημιουργείται μέσα στο γυμναστήριο και το υπόλοιπο 80% δημιουργείται την υπόλοιπη μέρα;

Πόση πραγματικά ώρα είναι αρκετή για να φτιάξουμε το σώμα που θέλουμε;
Για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, παρακάτω θα αναφερθούμε μόνο για τη γυμναστική με βάρη.

Τι θα σκεφτόσασταν αν σας έλεγα ότι 15 (το πολύ) λεπτά υψηλής έντασης γυμναστική με βάρη είναι υπεραρκετά για το χτίσιμο ενός μυώδους σώματος; 15 λεπτά, 4 φορές την εβδομάδα και είμαστε ΟΚ. Αν σπαταλάς ώρες και ώρες σηκώνοντας ατελείωτα βάρη, στοιχηματίζω ό,τι θες ότι μετά από λίγο καιρό, όχι μόνο δεν θα έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αλλά πολύ πιθανό να τα έχεις παρατήσει, εξουθενωμένος ή ακόμα χειρότερα τραυματισμένος.
Πριν εξαντλήσετε όλες τις βρισιές και τις ειρωνίες πάνω μου, ας μετρήσουμε λίγο τον καθαρό χρόνο άσκησης.
Ας πούμε ότι σήμερα θα γυμνάσουμε στήθος. Πίεση πάγκου, 4 σετ των 10 επαναλήψεων. Κάθε σετ διαρκεί περίπου 15 δευτερόλεπτα. Σύνολο καθαρής άσκησης 1 λεπτό. Συν 1-1.5 λεπτό το διάλειμμα ανάμεσα στα σετ. Σύνολο; 2.5 λεπτά.
Ας πούμε ότι κάνουμε 4 ασκήσεις στήθους. Σύνολο 10 λεπτά. Κάντε και 5 λεπτά συνεχόμενων κοιλιακών και το στομάχι σας θα γυρίσει ανάποδα.
Τελικό σύνολο: 15 λεπτά. Ασφαλώς μιλάμε για έντονη άσκηση, χωρίς κουβεντούλα, βόλτες για «δημόσιες σχέσεις» κτλ.

Όλοι οι μεγάλοι αθλητές συμφωνούν ότι αν η προπόνηση είναι με τη μέγιστη δυνατή ένταση, τότε μια μυϊκή ομάδα την ημέρα είναι αρκετή. Δεν ξεχνάμε αυτό που είπαμε στην αρχή. Ότι αυτά τα 15 λεπτά αποτελούν μόνο το 20% της συνολικής δημιουργίας του καλύτερου δυνατού σώματος. Το υπόλοιπο 80% το αποτελεί η ξεκούραση, η καλή διατροφή και αερόβια άσκηση.
Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης (παθητικής-ενεργητικής) το σώμα αναπλάθει το μυϊκό ιστό.
Χωρίς καλή διατροφή (γεύματα και συμπληρώματα) και ξεκούραση οι μυς δεν αναπτύσσονται. Χωρίς αερόβια άσκηση από την άλλη δεν καίγεται το επιπλέον σωματικό λίπος.

Αν προετοιμαστούμε κατάλληλα, σχεδιάζοντας το πλάνο της προπόνησης από πριν, είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε (οι παράλληλες δραστηριότητες του γυμναστηρίου μπορούν να περιμένουν, μιλάμε για 15 λεπτά μόνο), τότε η άσκηση θα μας δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Συν του ότι θα έχουμε όλη την υπόλοιπη μέρα να ασχοληθούμε με άλλα πράγματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου