Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

Πότε η λήψη πρωτεΐνης, υδατάνθρακα και κρεατίνης είναι αποδοτικότερη;


 
Παίζει αλήθεια βασικό ρόλο το πότε θα λάβουμε ένα συμπλήρωμα πρωτεϊνης ή υδατάνθρακα ή κρεατίνης; Η χρονική στιγμή είναι ζωτικής σημασίας ή μήπως είναι ένα τρικ της διατροφικής βιομηχανίας;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εργασία των Paul Cribb  και Alan Hayes με τίτλο «Η Επίδραση του σωστού χρονοδιαγράμματος Συμπληρωμάτων και Άσκησης στην Μυϊκή Υπερτροφία» θα μνημονεύεται για χρόνια ίσως και για δεκαετίες. Αν δεν έχεις διαβάσει ή έστω ακούσει σχετικά με αυτή την έρευνα μάλλον είσαι αρκετά αρχάριος.
Η συγκεκριμένη έρευνα επιχείρησε (και το κατόρθωσε) να διευκρινήσει αν η χρονική στιγμή  που θα λάβεις συγκεκριμένα συμπληρώματα διατροφής έχει σοβαρή επίδραση στην μέγιστη μυϊκή ανάπτυξη και δύναμη.
Η έρευνα έδειξε ότι η λήψη πρωτεϊνης και υδατάνθρακα πριν ή μετά την προπόνηση (σε σύγκριση με λήψη εικονικού συμπληρώματος) βοηθάει στην αυξημένη πρωτεϊνοσύνθεση μέσα στους μυς, τη μυϊκή ανάπτυξη και δύναμη. Επίσης αποδείχτηκε ότι πριν την προπόνηση ένα συμπλήρωμα βοηθάει στην αυξημένη δύναμη σε όλες τις ασκήσεις.
Η λήψη συμπληρωμάτων πρωτεϊνης και κρεατίνης μετά την προπόνηση αποδείχτηκε επίσης ότι αυξάνει το γλυκογόνο στους μυς, αυξάνει την παροχή των θρεπτικών συστατικών μέσα στους εξαντλημένους μυς και επιταχύνει την ανάρρωσή τους.
Με άλλα λόγια μέσα σε 10 εβδομάδες μετά από βιοψία των μυών αποδείχτηκε ότι όσοι είχαν λάβει συμπληρώματα πρωτεϊνης, υδατάνθρακα και κρεατίνης, λίγο πριν ή λίγο μετά την προπόνηση εμφάνισαν πολύ πιο θεαματικά αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα που έκανε χρήση συμπληρωμάτων σε άσχετη χρονική στιγμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου