Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Αργές ή γρήγορες επαναλήψεις. Ποιες σε κάνουν δυνατότερο;

Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει στον κόσμο του bodybuilding αυτό το δίλημμα: τι είναι πιο σωστό; Αργός ή γρήγορος ρυθμός των επαναλήψεων; Συχνά ακούς από τους γυμναστές να δίνουν οδηγίες στους αθλούμενος να εκτελούν τις ασκήσεις με εξαιρετικά αργό ρυθμό αφού αυτό θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μυϊκή σύσπαση.
Παρόλα αυτά μια πρόσφατη έρευνα στο Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα έδειξε ότι οι επαναλήψεις που εκτελούνται με γρήγορο ρυθμό (αλλά με αυστηρό στυλ, δεν κάνουμε τα πάντα αρκεί να σηκώσουμε λίγα βάρη παραπάνω) αποφέρουν τα ίδια αποτελέσματα όσον αφορά στη μυϊκή ανάπτυξη.

Η έρευνα διεξήχθη με τα γνωστά σκουώτ και μετρήθηκαν τα επίπεδα ενέργειας που διοχετεύτηκαν και με τους δύο τρόπους. Ειδικότερα δε οι έρευνες έδειξαν ότι οι εκρηκτικές επαναλήψεις με πιο ορθολογικές αντιστάσεις και με μέση ένταση απέδωσαν περισσότερο παρά οι αργές επαναλήψεις με μεγαλύτερα βάρη. Μάλιστα ο μεταβολικός ρυθμός μετά την προπόνηση ήταν αρκετά υψηλότερος με τις εκρηκτικές επαναλήψεις και σίγουρα διήρκεσε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Με λίγα λόγια αυτού του είδους η προπόνηση αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και τη μείωση του σωματικού λίπους.

Source: (Mazzetti, S., Douglass, M. Yocum, M., and Harber, M. (2007). Effect of explosive vs. slow contractions and exercise intensity on energy expenditure. Med. & Sci. in Sport & Exer., 1291-1301.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου