Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Χειμερινή κολύμβηση..!


 Τα χειμερινά μπάνια στη θάλασσα σάς προσφέρουν απεριόριστη απόλαυση, ευεξία, ενεργητικότητα και διάθεση για ζωή, ενώ δεν είναι καθόλου επίπονα όσο και αν τρέμετε στην ιδέα της χαμηλής θερμοκρασίας του νερού.

Στατιστικές μάλιστα αναφέρουν ότι οι χειμερινοί κολυμβητές εμφανίζουν 60 φορές λιγότερες πιθανότητες να κρυολογήσουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ 30 φορές πιο περιορισμένες πιθανότητες να προσβληθούν από άλλες ασθένειες απ’ ότι οι αποκλειστικά θερινοί κολυμβητές. Ειδικοί μάλιστα επισημαίνουν ότι τα χειμερινά θαλάσσια μπάνια μπορούν να λειτουργήσουν θεραπευτικά σε χρόνιες παθήσεις, όπως είναι η υψηλή αλλά και η χαμηλή αρτηριακή πίεση, ερεθισμούς στα γεννητικά όργανα, δερματοπάθειες, ενώ υποστηρίζουν ότι βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των διαβητικών.

Μεταξύ των ευεργετικών ιδιοτήτων της κολύμβησης είναι ότι αποτελεί μία από τις καλύτερες και αποτελεσματικότερες μορφές άσκησης για το ανθρώπινο σώμα. Κρατά το σώμα σε φόρμα, βελτιώνει το μυϊκό σύστημα, τη στάση του σώματος, την αντοχή, την ευλυγισία αλλά και την καρδιοαγγειακή λειτουργία. Η θερμοκρασία του σώματος παραμένει σε φυσιολογικά επίπεδα, καθώς η κολύμβηση βελτιώνει την κατανομή του οξυγόνου στο σώμα χωρίς να το ταλαιπωρεί. Ειδικοί μάλιστα επισημαίνουν ότι τα οφέλη της κολύμβησης στο ανθρώπινο σώμα δεν επιτυγχάνονται με καμία άλλη μορφή άσκησης. Πρόκειται για γυμναστική την οποία μπορεί κανείς να κάνει καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του από τις πιο μικρές ηλικίες έως τις πιο προχωρημένες.
Το καλύτερο δε χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης μορφής άσκησης είναι ότι δεν καταπονεί τις αρθρώσεις ούτε και τα πόδια. Άτομα που υποφέρουν από πόνους στις αρθρώσεις και ως εκ τούτου αδυνατούν να τρέξουν λόγω πόνων μπορούν πολύ εύκολα να κολυμπήσουν άφοβα, ανώδυνα και ιδιαίτερα αποτελεσματικά, καθώς δεν επιβαρύνονται καθόλου οι αρθρώσεις σε κανένα σημείο του σώματος. Σημαντική βελτίωση παρατηρείται επίσης και ύστερα από μακροχρόνια κολύμβηση στην κατάσταση των πνευμόνων, καθώς κατά την διάρκειά της ο κολυμβητής χρειάζεται περισσότερο οξυγόνο, το οποίο παράγει ο οργανισμός του. Παράλληλα, ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος τόσο το καλοκαίρι όσο και το χειμώνα με αποτέλεσμα να αποφεύγει ο κολυμβητής να βρίσκεται σε τεχνητό κλιματιζόμενο περιβάλλον.

Άτομα μάλιστα που επιθυμούν να βελτιώσουν τις αντοχές τους και τη διάρκεια της άσκησης που ακολουθούν προχωρούν σε συστηματική κολύμβηση. Αθλητές μάλιστα που επιθυμούν να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση ακολουθούν προγράμματα κολύμβησης (χειμώνα – καλοκαίρι). Η κολύμβηση θεωρείται από τις καλύτερες μορφές βελτίωσης της αντοχής χωρίς μάλιστα να επιβαρύνεται το μυϊκό σύστημα του αθλητή ούτε οι αρθρώσεις. Αρκετοί γυμναστές μάλιστα υποστηρίζουν ότι η κολύμβηση μπορεί να χρησιμεύει ως ζέσταμα πριν από κάποιο άθλημα αλλά και χαλάρωση μετά από κάποιο άθλημα. Μετά από κάποια άσκηση στο έδαφος, λίγα μέτρα κολύμβησης μπορούν να εξασφαλίσουν την επαναφορά των χτύπων της καρδιάς σε φυσιολογικά επίπεδα, την ρύθμιση του κυκλοφορικού αλλά και την επούλωση τυχόν μικροτραυματισμών που δεν έχουν διαπιστωθεί καθώς το σώμα παραμένει ακόμη ζεστό.
Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι η κολύμβηση καίει θερμίδες σε ιδιαίτερα αποτελεσματικό βαθμό. Κρίνεται ιδιαίτερα αποτελεσματική για ανθρώπους που βρίσκονται σε πρόγραμμα αδυνατίσματος. Παράλληλα χαλαρώνει ιδιαίτερα το μυαλό βελτιώνοντας τη διαδικασία της σκέψης. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου